Workplace is a digital workspace and intranet solution centered around enhancing the effective use of technology in the workplace. It focuses on employee collaboration, communication, innovation, mobility, and cloud computing.
With RPA - Robotic Process Automation, you can reduce your operational burdens and increase your business efficiency in your digital transformation process.
Highlight
Pixage is a digital publishing application that enables the centralized management of all screens and broadcasting streams from a single platform.
With Low Code, any desired application can be easily created without the need for a software background or coding.
Pixage
Pixage
Pixage is a digital publishing application that enables the centralized management of all screens and broadcasting streams from a single platform.

For more detailed information about our Pixage services, you can visit our Pixage page!
View in Detail
Future vehicle technologies in the digitizing automotive industry.
The rise and future of digital financial services.
New trends in the durable goods sector in the age of digital transformation.
Digital transformation in the energy sector and future energy technologies.
Digitized education: Tomorrow's technologies.
Digital transformation in the public sector and citizen-centered services.
Digitalization in the retail sector and future shopping trends.
Digital health: The rise of technology in healthcare services.
Digital insurance: Innovations shaping the future of the insurance sector.
Digital transformation in the telecommunications sector and the connected world.
Digital tourism: Future travel technologies and trends.
KoçSistem ve Yapı Kredi’den Türkiye’de Bir İlk!
20.06.2011
KoçSistem, Yapı Kredi İçin Hayata Geçirdiği Veri Yönetişimi Programı ile Sektöründe Bir İlke Daha İmza Attı!

KoçSistem, Yapı Kredi için uygulanan yaklaşım açısından Türkiye’de ilk olan Veri Yönetişimi (Data Governance) programını hayata geçirerek BT sektöründe bir ilke daha imza atmayı başardı. Dünyada başta finans sektörü olmak üzere çok sayıda kurum tarafından tercih edilen Veri Yönetişimi programı ile Yapı Kredi; farklı süreç ve uygulamalarında daha verimli, daha esnek, daha hızlı ve daha güvenli bir veri alt yapısına ve gittikçe büyüyen bu yapıyı yönetecek kabiliyetlere sahip olacak.

Veri Yönetişimi’ni; büyük veri altyapısına sahip şirketlerin, büyüyen bu yapılarını daha kontrollü, düzenli ve kurallı yönetmelerini sağlayan bir metod, süreç ve standartlar oluşturan yeni bir kavram olarak açıklayan KoçSistem Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Can Barış Öztok, Yapı Kredi için hayata geçirilen programın ise, uygulanan yaklaşım açısından Türkiye’de ilk olduğunun altını çizdi.

Öztok programla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Yeni bir uzmanlık alanı olan Veri Yönetişimi’nin temelini politikalar, standartlar ve prosedürler oluşturur. Bunlar sayesinde ise sistem; verinin ne zaman, hangi şartlar altında, hangi eylemlerde, hangi yöntemler ile kimler tarafından tanımlanacağı, değişime uğratılabileceği ve kullanılacağına karar verir.”

Yapı Kredi Bilişim Teknolojileri Yönetimi Başkanı (CIO) Cahit Erdoğan ise konuyla ilgili olarak şu değerlendirmelerde bulundu: “Dünyanın en büyük bankalarının gündeminde ilk sırayı alan Veri Yönetişimi, BT altyapısında köklü bir değişime giden bankamızın da öncelikleri arasındaydı. Bankamız, müşteri odaklı ve verimlilik ilkelerine bağlı olarak sürdürdüğü yenilikçi bankacılık hizmetlerine Veri Yönetişimi ile yenisini ekledi. Bu anlamda sektördeki farkımızı Türkiye’de daha önce hiç uygulanmayan bu programı ilk defa hayata geçirerek bir kez daha kanıtladığımızı düşünüyorum.”

Bu proje için Yapı Kredi bünyesinde Veri Yönetişimi Ofisi kurduklarını belirten Cahit Erdoğan; “Veri Yönetişimi’nde KoçSistem ile çalışma kararı aldık. Veri Yönetişimi programı ile karar verme mekanizmamızı etkinleştirirken, sistem kapsamında kurum içinde geçerli olacak genel standart, politika ve süreçler oluşturduk. Böylece her türlü kaynaktan alınan verinin tek bir ortamda aynı veri deseni altında toplanması ve bilginin tek bir adresinin olması sağlandı.

Yapı Kredi olarak inovasyonu, sadece ürün ve hizmetlerimizde değil aynı zamanda iç süreç ve uygulamalarımızda da benimsemiş durumdayız. Yüksek verimliliğimizi sahip olduğumuz üstün teknolojik altyapı desteği ile sürekli artırmak için çalışıyoruz. Her alanda hedeflediğimiz değerlere ulaşmak için yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğimizi söylemek isterim” dedi.

Dünyadaki En Yetkin Firma ve Danışmanlarla Çalıştık!

Türkiye’de ilk kez uygulandığı için çalışmalara başlamadan önce Veri Yönetişimi konusuna odaklanarak uzmanlık geliştirmiş bir şirket arayışına girdiklerini söyleyen Can Barış Öztok; “Bu proje için yurt dışında başarılı projeler hayata geçirmiş bir şirketle işbirliği yapmaya karar verdik. Araştırmalarımız sonucunda, benzer deneyimlere ve uzman bir ekibi sahip Amerikalı Alpine Gate firmasında karar kıldık. Şirketin sahibi olan John Godel, özellikle finans sektörüne yönelik BT hizmetleri sunan, deneyimli bir isim. Projenin içinde yer alan ve ekibe liderlik eden Godel, Veri Yönetişimi alanındaki benzer deneyimleri nedeniyle hem bizim hem de Yapı Kredi için doğru isim oldu” dedi.

Çalışmaları 1 Eylül 2010’da başlatılan ve tamamlanması iki yılı bulacak olan Yapı Kredi Veri Yönetişimi Programı, veri altyapısının sürekli büyümesiyle nedeniyle devamlı sürecek ve bitmeyecek süreçler de içeriyor.