Kilometre Taşlarımız

Kilometre Taşlarımız


Kilometre Taşlarımız Hizmet süreçlerimizi, müşterilerimizin beklentileri ile uyumlu ve iç verimliliğimizi arttıracak şekilde sürekli optimize ederek geliştiriyoruz.

KoçSistem, 1997 yılında Saha Hizmetleri kapsamında alınan ISO 9002 belgesi ile ISO 9000 belgeli ilk Koç Grubu hizmet kuruluşu olmuştur. Aynı yıl, yazılım süreçleri, ISO/IEC 15504 SPICE (Software Process Improvement Capability Determination) modeli benimsenmiş ve iyileştirme çalışmaları yapılmıştır.

2000 yılında, KoçSistem’in tüm hizmetleri kapsamında ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesi alınmıştır. Aynı yıl, Saha Servis Merkezleri, TSE Hizmet belgesine sahip olmuştur.

2002 yılında, yazılım süreçlerinin iyileştirilmesi çalışmaları, CMMI (Capability Maturity Model Integration) modeline uygun olarak sürdürülmüştür.

2003 yılında, süreç altyapısı, CMMI gereksinimlerini karşılayacak şekilde iyileştirilmiştir.

2006 yılında, Appraisal C, Appraisal B, Appraisal A Readiness ve Appraisal A değerlendirme aşamaları başarılı bir şekilde tamamlanarak, KoçSistem, CMMI Maturity Level 3 olarak belgelendirilmiştir.

2006 yılında, KoçSistem Veri Merkezi Hizmetleri, ITIL (Information Technology Infrastructure Library) tabanlı olarak tasarlanarak, hizmet yönetimi standardı ISO 20000-1:2005 ile belgelendirilmiştir.

2008 yılında, Dışkaynak İşletim, Olağanüstü Durum Yönetimi, Masaüstü Yönetimi ve Uygulama Destek hizmetleri kapsamında, TÜBİSAD’ın bt_POTA Platinium belgeleri alınmıştır. Aynı yıl, Yer Sağlayıcı Faaliyet belgesi alınmıştır.

2009 yılında, KoçSistem Veri Merkezi Hizmetleri, yapılan yoğun ve titiz çalışmalar sonucunda, BSI Tetkik ve Belgelendirme Kurumu tarafından yapılan denetimleri başarıyla tamamlayarak, Veri Merkezi Hizmetleri kapsamında, “ISO 27001 - Information Security Management System” sertifikasını almaya hak kazanmıştır. Aynı yıl, Kalite Yönetim Sistemi belgesi, ISO 9001:2008 versiyonuna yükseltilmiştir.

2010 yılında, ISO 14001 Çevre Yönetimi, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetimi sertifikaları alınmıştır. Ayrıca ISO 20000-1:2005 belgesi kapsamı, İletişim Ağı ve Çağrı Merkezi Çözüm ve Hizmetleri eklenerek genişletilmiştir.

2010 yılında, TC. Milli Savunma Bakanlığı Nato Güvenlik Talimatı esaslarına uyum sağlanarak, KoçSistem Ankara lokasyonu, Tesis Güvenlik Belgesi’ni almaya hak kazanmıştır.

2011 yılında, ISO 20000-1:2005 belgesi kapsamı, Uygulama Yönetim ve Destek hizmetleri ile genişletilmiştir.

2012 yılında, ISO 20000-1:2005 belgesi kapsamı Saha Hizmetleri ile genişletilmiştir.

2013 yılında, e-Fatura Özel Entegratörlük Hizmeti kapsamında ISO 22301:2012 belgesi alınmıştır. Aynı zamanda bankalara verilen destek hizmetleri kapsamında ISAE 3402 (Assurance Reports on Controls at a Service Organization) Denetim Görüş Raporu alınmıştır. Aynı yıl, Yer Sağlayıcı Faaliyet belgesi yenilenmiştir.

2014 yılında, KoçSistem TİDE İç Denetim Farkındalık Ödülünü kazanmıştır.

2015 yılında, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001:2004 Çevre Yönetimi, OHSAS 18001:2007 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002:2014 Müşteri Şikayetleri Yönetimi, ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetimi, ISO 20000-1:2011 Hizmet Yönetimi belgelerinin kapsamları IstanbulOne Veri Merkezi ile genişletilmiştir. Aynı yıl, CMMI Dev. Bütünleşik Yetenek ve Olgunluk Modelinin karakteristik seviyesi 3 olacak şekilde (Tanımlı seviye) artırılmıştır.

2016 yılında, finans kuruluşlarına verilen destek hizmetleri kapsamında ISAE 3402 PwC Denetim Güvence Raporu alınmıştır. Baskı Merkezi ve Sipariş Yönetimi ve Lojistik ISO 27001:2013 kapsamına eklenerek genişletilmiştir.

2018 yılında, Kalite Yönetim Sistemi ISO 9001:2015 ve Çevre Yönetim Sistemi ISO 14001:2015 versiyonlarına yükseltilmiştir. Tüm Entegre Yönetim Sistemleri belgeleri yenilenmiştir.